Wat is er gebeurd na de sluiting...

(Wil je jouw verhaal hier bij hebben mail het dan even door naar webmaster@ex-gm.be)

 


Voor mij is het allemaal nog iets langer geleden dat ik mijn kleerkast definitief dichtsloeg dan voor de meesten hier. Nu ongeveer 12 jaar geleden. Ik ben dus zelf weggegaan om nieuwe horizonten te gaan verkennen, maar denk nog af en toe terug aan mijn zes jaren Opel-dienst, heb daar een toffe periode gehad, hard doorwerken, dat wel, maar ook lol gehad en fratsen uitgehaald ;-) Nu ben ik ongeveer twaalf jaar treinbestuurder aan de overkant van mijn vorige werkplek....Een opleiding van een goed jaar gehad en na een jaar of twee, zijn we met een 24 man gaan pionieren om in Duitsland te mogen rijden, dat waren een dolle zeven maanden, zaten in een opleidingskamp van DB in de buurt van Keulen ( Troisdorf ) heb nooit mijn legerdienst gedaan, maar laten we zeggen dat ik dat daar ingehaald heb :-) na deze opleiding begonnen aan opleiding om op het NS net te rijden ( Nederland ) en zo zijn we dus met een aantal man die de eer van de NMBS hooghouden ( kuch ) bij de noorder en Oosterburen. Is het hier dan allemaal koek en ei....nee zeker niet, maar heb me mijn overstap nog geen seconde beklaagd, zeker met de geschiedenis van de sluiting in het achterhoofd, heb daar enorm met mee geleefd, temeer omdat nog enkele vrienden en familieleden daar werkten....


Danny Van Osta
 

Ik ben na 16 trouwe dienst op gm beginnen chauffeuren in den bouw ,vooral betonmixeren betonpomp en na dit 13 jaar gedaan te hebben ben ik nu reeds meer dan 9 jaar chauffeur bij de lijn om binnen 4 jaar na40jaar gewerkt te hebben op pensioen te gaan.

Rudy Speltincx
 

Ik heb stage gedaan (dacht) in 1984 in het onderdelen magazijn bij de Jos Calluy in de nachtploeg op plant 1.

Toen ik aan de lopende band onderdelen (inpak) stond, en mijn laatste dagen naderden, had ik op een willekeurige doos een dopkaart gepind met een nietmachine, daar kon de Jos niet mee lachen, ik denk niet dat ze er ooit achter gekomen zijn dat ik het was?

Michel Bogaert
 
 
De meeste kenden me wel (supermario) van de nachtploeg de Z-ploeg he ik was een flexi- fitter van de bodyshop/trim na opel heb ik een job gevonden van mijn hobby (aquarium)vele rustiger job als bij opel maar natuurlijk een kleinere pre , het is wel dichter bij huis en goei uren regelmatig zie ik wel eens oud collega's van den opel die een viske komen kopen altijd wel leuk die oude nostalgie. ondertussen heb ik ook bijna 2 kindjes erbij gekweekt dus nu 4 in totaal dan
Dit is mijn verhaal na opel belgium, heb er gewerkt van 1997 tot 2010 en het waren fijne jaren dat nemen ze me niet meer af
mario van bogaert

 
Beste ex collega's
Ik ben Gunter Storms. Ik heb 20 jaar bij den opel gewerkt. Ik heb dan 3 maanden zelfstandige geweest in de sporthal in Brecht,
daarna ben ik dan gaan werken als magazijnier bij Novartis in Schaarbeek waar ik uiteindelijk een tweede sluiting heb meegemaakt. Een paar dagen later ben ik mogen beginnen bij Centratec in
Mechelen waar ik een hernia aan overgehouden heb. Ik ben daardoor drie maanden in ziekenkas geweest. Ik werk nu bij Cummins in Rumst in vast dienstverband als combichauffeur.
 
Groetjes Gunter
 

Na 2 jaar als subcontractor gewerkt te hebben in de chemie als tester, werk ik nu sinds een jaar in de technische dienst van Vitra. Een drukkerij van verpakkingsfilm voor voeding, hier wat verder in Wommelgem.

Bjorn Wauters


 
Beste ex-GM medewerkers,
mijn naam is Geens Bart en ik stond vroeger aan Final 1 (de eerste productie-lijn, aangezien ik er ook nog werkte toen ze de tweede productie-lijn bouwden en in gebruik namen) priode 1994-2001. Ik ben ook geregeld uitgeleend geweest naar andere plekken, zoals de start-up, de deuren maar ook naar de plek voor de wagens in de wax-tunnel te rijden, dit allemaal effe ter info.
Ik ben, zoals je reeds eerder leest, al eerder uit de fabriek vertrokken. Naderhand heb ik op verscheidene plaatsen gewerkt, via interim begonnen bij Frisomat industriebouw. Daar kwam ik aan de plooibank te staan waar ik al zeer snel met de machine leerde werken en programmeren. Vrij snel kreeg ik een vast contract en werd ik ook baas over mijn eigen plooibank en een andere interim werker. Naderhand kwam er een nieuwe gesofisticeerde machine bij waarvan ik aangeduid werd als de ideale persoon om deze machine aangeleerd te krijgen. Ik heb in dit bedrijf 2 jaar gewerkt, lange uren geklopt maar niet tegen mijn zin, het betaalde goed. Maar in die tijd kreeg ik het idee van "ik wil in de bewaking". Ik ben gestopt bij Frisomat en ben een opleiding begonnen bij Securitas. Daar heb ik ook ongeveer een 2-tal jaar gewerkt. Ik ben daar gestopt omdat ik verhuisde en ik geen overplaatsing kreeg, maar de verplaatsing tussen thuis en het werkt werd te moeilijk, dagelijks in de file, etc. Nog één ding over Securitas, ik kwam daar Tony Segers (vakbond-militant van het ACV) plotseling tegen, blijkbaar had hij er ook voor gekozen om GM eerder te verlaten.
Nadien heb ik, wegens de verhuis, snel snel een andere job gezocht en ben ik taxi-chauffeur geworden in een mechelse taxi-maatschappij. Dit heb ik ook ongeveer een 2-tal jaar gedaan.
Ergens eind 2010 moest ik onder het mes voor een nekhernia. Nadien ben ik ontslagen geweest door die taxi-firma maar heel kwaad was ik daar niet om. Enerzijds was de verstandhouding niet optimaal en anderzijds veel fysieke inspanning lever je er niet waardoor ik wel enkele kilo's was bijgekomen.
Ik schreef me nadien opnieuw in bij een interim kantoor waar ik al snel uitgenodigd werd voor eens te proberen bij Bpost. In eerste instantie stond ik daar niet 100% voor te springen maar heb het dan toch aangenomen. Momenteel werk ik er nog steeds, mijn ideale droom-job is het niet maar ik ben bezig, heb werk, een deftig inkomen en ik ben 's namiddag 's thuis voor mijn gezin, hetgeen ik toch wel als zeer aangenaam ervaar.
Tot zover mijn loopbaan na GM.

Bart Geens


Alles leek goed mee te vallen , toen ik in de fabrieken van Van Hool in Koningshooikt binnen kwam. Het sectiehoofd leek een patente gast , dus nadat ik een tweetal maanden vrij had genomen begon ik in de afdeling motoren. Daar was men plots van gedacht veranderd , en werd ik in allerijl chauffage aangeleerd . Bleek dat er een collega voortijdig vertrokken was. Na één dag bleek de opleiding afgelopen , wat nochtans een vrij uitgebreide job was, met zeer veel sub-assy.
Die week werd er overal in de sectie volk gevraagd voor de meest uiteenlopende prullen , en zodoende geen verdere opleiding. Maar vooral het tekort aan veiligheid werd me teveel. Die maandag van de volgende week nam ik ontslag. Een week later had ik al een andere job. Ditmaal in een voedingsmagazijn. Hier was Colruyt eigenaar en je voelde direct de andere aanpak. Goeie leiding , met waardevolle opleidingen en doorstromingsmogelijkheden.Ik werd er in de koelafdeling tewerkgesteld.
Voor het volgende deel van dit verhaal moet ik 16 jaar terug in de tijd gaan. Toen werd er bij GM tijdens de jaarlijkse gezondheidsonderzoeken bij mij een ziekte vastgesteld , welke ik al die tijd tijdens mijn verdere carrière goed kon stabiliseren. Maar bij SPAR in de koeling bleek dit niet meer het geval , onverkort brak de ziekte zeer fel uit. Na een maand of drie was ik verplicht om onder dokters toezicht te blijven. Na een jaar opvolging was het tijd voor de dialyse , mijn nieren hadden het totaal opgegeven. Na een jaar dialyse kwam de transplantatie in het ziekenhuis Gasthuisberg te Leuven. De transplantatie mislukte , en ik overleefde het nauwelijks. Terug aan de dialyse op weg naar een nieuwe transplantatie. Die kwam eind 2010 in december. Deze transplantatie lukte maar bracht me ook geen geluk wegens acuut afstotingsgevaar dat nu mijn leven in gevaar bracht. Deze nier werd zwaar onderdrukt met medicijnen die'k niet kon verdragen. Ik donderde in een zware depressie. Maar ook hier ben ik doorgekomen , en intussen lijkt de zon in de verte te schijnen , de wolken zijn opengebroken. Ik ben er sterk door gelouterd , en bekijk het leven op een andere manier. Mijn dagen zijn tegenwoordig gevuld met de huishoudelijk zorg voor mijn gezin , mijn vrouw is immers werkende en samen met mijn invalide-uitkering komen we er wel. Wat ik verder nog moet vermelden is dat de SPAR mij ongelooflijk heeft gesteund , en ik ben nog altijd een werknemer van dit bedrijf. Wat een verschil met GM waar je na een jaar ziekte al zonder werk zat.

Jozef De Wachter

Mijn naam is Wim Leys en ook ik heb de kelk tot op de bodem geledigd ( december 2010 dus...).

Ik heb 29 jaar in "den Bodyshop" gestaan, begonnen op plant 1, bij de migratie naar plant 2. De laatste jaren was ik daar teamvertegenwoordiger bij kwaliteitszorg.

Ik ben reeds eind 2010 beginnen solliciteren en mij inschrijven bij verschillende interimkantoren. Midden maart 2011 ben ik door één van hen gecontacteerd i.v.m. een eventuele functie bij De Lijn Oost-Vlaanderen. Ondanks het feit dat het een serieuze omschakeling vergde (ik ben daar nu hoofd gebouwen, of verantwoordelijk voor al de gebouwen van De Lijn in Oost-Vlaanderen), toch de handschoen opgenomen, met succes.

Ik ben nu sedert bijna 2 jaar vast aangenomen.

Voor wie eventueel iets van zich wil laten horen ==> zyzyxy@hotmail.com

Ik heb 37 jaar op den Opel geweest. Waarvan 15 jaar op de 1 of de Chevrolet
zoals ze zeggen. 9 jaar aan de lijn, begonnen aan den bedford.
Dan vorklift bestuurder alle jobs in de body shop vervolgens aflosser en 
materiaal behandeling (checker)
Bij de verhuis naar den 2 zelfde job afwisselend checker en magazijnbeheer.
Daarna wielertoerist ? zoals vele zegde bij Gmasb. Magazijnen en treinen controleren
en tellingen over heel het fabriek doen. Met de fiets dagen van soms 14 km werd  gemeten.
Te voet niet te doen. Gestopt juist op tijd in 2008 met uitstekende voorwaarden op mijn 56e.
Ben ploegleider en penningmeester bij een wielerclub en ga zelf ook veel fietsen.
Daar heb ik (nu) veel tijd voor. Nu tussen() want 2013 is rampjaar.
Na nieuwjaar prostaatkanker= verwijderd dan urineleider vernauwd en met pasen herseninfarct.
Drie operaties al het fietsen en hobby moet even wijken. Het komt allemaal goed.....zeggen ze.
 
Aan iedereen vele groeten
Eddy Verelst uit Kontich 2/5241/07720

Eerst via interim bij Pauwels, dan in de fruithal, dan panalpina, dan sita, dan es&s, nu vast bij es&s eerst presces op den dool via interim nu pas een vaste job.

Peter Bens


Na de opel sluiting heb ik een klein sabbat jaartje genomen .
Vanaf maart 2011 ben ik een 2de broodjes snackbar (mijn echtgenote bate al enkele jaren ééntje uit) gestart .

Helaas na enige tijd deze activiteit uit te voeren merkte ik dat dit niet echt mijn ding was , zodoende ik met deze zaak gestopt ben in februari 2012 en me zelf terug op de arbeidsmarkt heb gegooid .

niet snel daarna ben ik gecontacteerd door de bedrijfsleider van de firma SORTIMO .

Dit bedrijf houd zich bezig met het inrichten van bedrijfsvoertuigen en zouden een derde filiaal opstarten in tessenderlo.

Ze zochten een hoofdtechnieker en ik voldeed aan hun normen.
Zodoende ben ik gestart in maart 2012.
Tot op heden werk ik dus nog hier dagelijks van 09u30 tot 16u30 .

Robert Verlegh

Mijn naam is Erwin Van Eetvelde en heb tot 2004 gewerkt in de afdeling PMC en later in GMASB, dit als magazijnier.
Ik houd mij nu vooral bezig met in de siertuin en moestuin te werken. Ik liet sinds 2004 een vijver aanleggen waarin zich vooral koi bevinden waar ik veel plezier aan beleef omdat deze vissen extreem tam te krijgen zijn waardoor zij als een hondje uit de hand komen eten. Ik heb sinds mijn pensioenering een cursus gevolgd om met de computer over de weg te kunnen.

Mvg, Erwin

Langs deze weg wil ik mijn ex collega's even laten weten hoe het met me gaat. 31 jaar was ik medewerker bij Opel, begonnen als plaatslager en vervolgens gestopt op 28 oktbober 2007, de laatste jaren was ik teamverantwoordelijke bij kwaliteitszorg in de x-ploeg. Het was een prachtige loopbaan met toffe collega's die ik nog steeds regelmatig mis. Het was moeilijk om terug aan het werk te geraken en een toffe job te vinden, maar uiteindelijk is alles op z'n pootjes terecht gekomen. Ik heb echt de job van mijn leven gevonden nu. Als teamleader ben ik begonnen bij Elster/Instromet in Essen op 4 km van m'n deur. Wij maken voor heel de wereld Flowmeters http://www.elster.com/en/elster-instromet op de site kan je zien wat en hoe. Dit is een nieuwe uitdaging voor mij en ik kan mijn ervaringen die ik mee gekregen heb van opel hier goed gebruiken. Ik ga jullie niet vervelen met heel het proces uit te leggen maar moest je vragen hebben kan je mij steeds contacteren of eens een kijkje op de website nemen.


Met vriendelijke groet,

George Suykerbuyk

Ik ben François Stroobants en heb tot de laatste dag bij GM Belgium gewerkt op de douaneafdeling. Maar de meeste mensen kennen mij als de Cois van de GM Club waar ik meer dan 25 jaar secretaris ben geweest en me steeds in dienst heb gesteld van alle collega's i.v.m. kaarten voor pretparken en toneelstukken. Ik ben na de sluiting iets meer dan een jaar op brugpensioen geweest en daarna terug beginnen werken bij de stad Antwerpen, meer bepaald in het districtshuis van Ekeren op de dienst evenementen. Omdat ik terug ben gaan werken vond de voorzitter van de GM Club verkeerdelijk dat ik niet meer in de Club kon blijven en hij heeft mij er dan ook, tegen de statuten in, uitgezet. Sindsdien blijf ik mij nog steeds inzetten voor alle ex-collega's en de vele vrienden en kun je bij mij nog steeds
kaarten verkrijgen voor allerlei pretparken, ciné's, toneelstukken, carwash, enz.

U kunt mij het beste bereiken via mail: francois.stroobants@gmail.com of op tel. 03/290.74.60

Groetjes,

Cois

Mijn naam is Sharon De Clercq tiknummer 46277 heb de eerste 2 jaar op chassis 3 gestaan dan 10 jaar met de vorklift materiaal naar de lijn gebracht en de laatste 2 jaar op de recieving gestaan voor het niet produktief materiaal in ontvangst te nemen. En sinds 2 jaar werk ik bij New Holland Antwerpen als vorklift chauffeur ook om materiaal aan de lijn brengen maar mis den Opel nog elke dag  
 
 
Groetjes

Sharon De Clercq


Ik ben teamverantwoordelijke geweest in de Family 2 op spoor 8 en 9. Ben nu reeds bijna 11 jaar op brugpensioen en geniet van deze heerlijke tijd. Ik ga veel fietsen, wandelingen doen via een wandelclub en ook privé. Doe aan film en muziek en geniet op uitstap van lekker eten en drinken. Ik ga nog weg met vroegere makkers uit de fam.2 . Doe uitstappen met de GM-club en ontmoet zo nog andere mensen van bij ons . Verder mag alles en niets moet nog. Heerlijk is dat. Al was de tijd op het werk ook zeer aangenaam hoor!

Groetjes

Martin de Reijer